موضوعات تجاری

طرح اعلامیه پذیره نویسی حق تقدم های استفاده نشده

طرح اعلامیه پذیره نویسی حق تقدم های استفاده نشده

نمونه طرح اعلامیه پذیره نویسی حق تقدم های استفاده نشده

طرح اعلامیه پذیره نویسی حق تقدم‌های استفاده نشده چیست؟

   شرکتی که در حال افزایش سرمایه است و پس از انتشار آگهی حق تقدم، برخی از سهامداران از حق تقدم خود چشم پوشی کنند، باید از طرح اعلامیه پذیره نویسی زیر برای انتشار حق تقدم های استفاده نشده استفاده کند.
    این طرح باید علاوه بر روزنامه کثیرالانتشار شرکت در دو روزنامه کثیرالانتشار دیگر منتشر شود. این نکته را بدانید در صورتی می توانید طرح اعلامیه پذیره نویسی را در 3 روزنامه منتشر کنید که اولا از بورس و دوما از اداره ثبت شرکت ها مجوز انتشار آگهی بگیرید. نمونه زیر، در یک موضوع واقعی تکمیل شده و می توانید از آن استفاده کنید. البته باید با اطلاعات شرکت خود این اعلامیه را تکمیل کنید.

 

 

نام فرم: پ 4

زمان شروع به‌کارگیری: 1/1/96

تاریخ اعتبار: تا 

فرم اعلامیۀ پذیره‌نویسی سهام پذیره‌نویسی نشده
در افزایش سرمایۀ شرکت‌های سهامی عام
 

اعلامیۀ پذیره‌نویسی سهام

شرکت             (سهامی عام)

ثبت‌شده به شمارۀ           و شناسة ملی ………..

 

به‌اطلاع می‌ر‌ساند به‌استناد مصوبۀ مجمع عمومی فوق‌العاده 1399/04/25 و مصوبۀ هیئت‌ مدیرۀ مورخ 1400/07/17 مقرر گردید سرمایة شرکت از مبلغ 1،320،514،487،000 ریال (منقسم به 1،320،514،487 سهم یکهزار ریالی) با افزایش 800،000،000،000  ریال به مبلغ 2،120،514،487،000 ریال افزایش یابد. در مهلت تعیین‌شده جهت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام، تعداد 791،435،642 سهم از سهام جدید توسط سهامداران شرکت پذیره‌نویسی گردیده است. با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور و به ‌منظور تحقق افزایش سرمایه، تعداد 8،564،358 سهم 1000 ریالی استفاده نشدة سهامداران برای پذیره‌نویسی عمومی با عنایت به مجوز شمارة 140030400901158329 ادارة ثبت شرکت­ها به‌شرح زیر عرضه می‌گردد:
1)   موضوع فعالیت شرکت: عبارت است از تاسیس و اداره کارخانجات در هر محل به منظور تولید و تهیه انواع محصولات فلزی و وسایل خانگی و هر گونه دستگاه و ماشین آلات و بهره برداری از این گونه کارخانجات و فروش و صدور محصولات آنها و تاسیس شرکتهای تولیدی با یا بدون مشارکت شرکت های داخلی و خارجی و خرید کارخانجات و سهام شرکتهای موجود و واردات مصنوعات فلزی و وسایل خانگی و مواد اولیه و قطعات و همچنین مبادرت بهرگونه فعالیتهائیکه بطور مستقیم یا غیرمستقیم برای انجام مقاصد بالا یا تسهیل اجرای آن لازم یا مفید باشد.
2)   مرکز اصلی و نشانی شعب شرکت و کدپستی: کیلومتر ………… شرکت فاقد شعب است.
3)    سرمایۀ فعلی شرکت: 1،320،514،487،000 ریال،
4)    موضوع افزایش سرمایه: خروج از ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت و اجرای طرح تولید…..
5)    محل افزایش سرمایه: محل مطالبات حال شده و آورده نقدی
6)    مبلغ افزایش سرمایه: 800،000،000،000 ریال
7)    مبلغ سرمایه پس از افزایش: 2،120،514،487،000 ریال
8)    مدت شرکت: نامحدود
9)    نوع سهام: شرکت فاقد سهام ممتاز است.
10) ارزش اسمی هر سهم: 1000 ریال،
11) مبلغ مشارکت‌ شده توسط سهامداران شرکت: 791،435،642،000 ریال،
12) تعداد سهام قابل عرضه به عموم : 8،564،358 سهم
13) مشخصات اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت:
اشخاص حقیقی یا حقوقی شمارۀ ثبت اشخاص حقوقی شناسۀ ملی اشخاص حقوقی نماینده نام پدر شماره شناسنامه کد ملی سمت
به­طور کامل(عضو موظف و غیرموظف نیز درج گردد.)
…….. ………. ……. …… ….. ……. ……. عضو هیأت مدیره غیرموظف
…… —– —— —— …….. ……. …… مدیرعامل و عضو هیأت مدیره(موظف)
…….. …… ….. ……. …….. …. ….. رئیس هیأت مدیره موظف
…… …. ….. ….. …… ….. …… نایب رئیس هیأت مدیره غیرموظف
….. ….. …… ….. …. …… …… عضو هیأت مدیره غیرموظف
* شرکت فاقد عضو علی ­البدل است.
14) شرایط حضور و حق رأی صاحبان سهام در مجامع عمومی: مطابق ماده 21 اساسنامه در کلیه مجامع عمومی صاحبان سهام شخصا یا وکیل یا قائم مقام قانونی آنها صرف نظر از تعداد سهام خود می‌توانند حضور به هم رسانند و برای هر یک سهم فقط یک رای خواهند داشت.
15) مقررات اساسنامه راجع به تقسیم سود، تشکیل اندوخته و تقسیم دارایی بعد از تصفیه: تقسیم سود مطابق ماده 74 اساسنامه پس از تصویب مجمع عمومی جایز است و در صورت وجود منافع تقسیم ده درصد از سود ویژه سالانه بین صاحبان سهام الزامی است.
از سود خالص شرکت پس از وضع زیان‌های وارده سال‌های قبل باید معادل یک بیستم به عنوان اندوخته قانونی موضوع شود. همین که اندوخته قانونی به یک دهم سرمایه رسید موضوع نمودن آن اختیاری است و در صورتی که سرمایه شرکت افزایش یابد کسر یک بیستم مذکور آنقدر ادامه خواهد یافت که اندوخته قانونی به یک دهم سرمایه افزایش یافته بالغ گردد. به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی ممکن است قسمتی از سود ویژه برای تشکیل اندوخته‌های مخصوصی کنار گذاشته شود.
مطابق ماده 77 اساسنامه در خصوص تقسیم دارایی بعد از تسویه مطابق مواد مربوط به لایحه اصلاح قسمتی از مواد قانون تجارت و دیگر مقررات عمل می‌شود
16) تعداد و امتیازات سهام ممتاز شرکت: شرکت فاقد سهام ممتاز است.
17) مبلغ و تعداد اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهم: شرکت فاقد اوراق مشارکت است.
18) مبلغ بازپرداخت‌ نشدۀ اوراق مشارکت: شرکت فاقد مبلغ بازپرداخت نشده اوراق است.
19) مبلغ دیون شرکت و همچنین مبلغ دیون اشخاص ثالث که توسط شرکت تضمین شده‌است: مطابق با صورت‌های مالی حسابرسی شدۀ مجموع بدهی‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت شرکت به ترتیب برابر با 543.810 میلیون ریال و صفر ریال می‌باشد. همچنین بر اساس یاداشت 35 همراه صورت‌های مالی حسابرسی شده مزبور بدهی‌های احتمالی به‌همراه مبلغ تضمین‌های اعطایی در خصوص بدهی‌های اشخاص ثالث برابر با 1.312.383 میلیون ریال می‌باشد.
20) مدت پذیره‌نویسی: پذیره‌نویسی از اول وقت اداری روز چهارشنبه مورخ         آغاز  و تا پایان وقت اداری روز  چهارشنبه   مورخ        به‌مدت 22 روز  ادامه خواهد داشت.
تذکر: چنانچه سقف سرمایة تعیین‌شده قبل از انقضای مهلت پذیره‌نویسی تکمیل و وجوه مربوطه تأمین گردد، عملیات پذیره‌نویسی متوقف خواهدشد.
21) حداقل و حداکثر سهامی که هنگام پذیره‌نویسی باید تعهد شود: حداقل یک سهم  و حداکثر به میزان حق تقدم‌های استفاده نشده به تعداد 8،564،358 سهم باید تعهد شود.
22) مشخصات حساب بانکی ناشر: حساب شمارۀ                   به‌نام شرکت         سهامی عام، نزد بانک ملی شعبۀ
23) روزنامۀ کثیرالانتشار: روزنامۀ کثیرالانتشاری که اطلاعیه‌ها و آگهی‌های ناشر در آن منتشر می‌شود روزنامۀ ابرار  می­باشد. همچنین اعلامیة مذکور در روزنامه­ های اعتماد و جام جم  نیز منتشر می­ گردد.
24) چگونگی پذيره‌نويسی:
علاقه­ مندان به پذيره ­نويسي مي‌بايست در مهلت تعيين‌شده براي پذيره ­نويسي، با مراجعه به بانک ملی شعبه        به نشانی تهران –         مبلغ 1401 ریال برای پذیره‌نویسی هر سهم که با رعایت صلاح و صرفه سهامدارانی که از حق تقدم خود استفاده ننموده اند و با رعایت کامل قوانین و مقررات موضوعه تعیین و توسط هیات مدیره شرکت تائید گردیده است، معادل 1/140 دهم درصد (صد و چهل ممیز یک دهم درصد) از قيمت اسمي، بابت تعداد سهامي كه مايل به پذيره‌نويسي آن هستند را به حساب شمارۀ     به‌نام شرکت شرکت       سهامی عام، نزد بانك ملی شعبۀ       واريز نمايند. اشخاصی حقیقی یا حقوقی که در پذیره ‌نویسی مشارکت می‌نمایند، بايستی مدارک زیر را به متصدي مربوطه در شعبۀ بانك محل پذيره ­نويسي تحويل داده و نسخۀ دوم فرم تكميل شدۀ “برگ تعهد خريد سهام” و يك نسخه از فيش واريز وجه را به عنوان رسيد دريافت نمایند.
25) تمامی اطلاعات و مدارک مربوط به شرکت شامل: اساسنامه، طرح اعلامیۀ پذیره‌نویسی و آخرین صورت‌های مالی به ادارۀ ثبت شرکت‌های تهران تسلیم شده‌است.

26) مشخصات سهامداران:

درصد مالکیت تعداد سهام نوع شخصیت حقوقی نام سهامدار
64 839،926،822 حقیقی
16 208،625،544 حقوقی
10 134،813،407 حقیقی

 

27) نحوة عمل در صورت عدم تکمیل پذیره‌نویسی سهام شرکت: سهامداران فعلی شرکت تعهد می‌نمایند ظرف مدت 7 روز آخر پایانی عرضه عمومی نسبت به خرید کل حق تقدم باقیمانده اقدام نمایند.

28) شایان ذکر است بر اساس نامۀ شمارۀ     /122   مورخ           سازمان بورس و اوراق بهادار این شرکت معاف از ثبت نزد سازمان مزبور بوده از این‌رو فعالیت شرکت تابع مقررات و دستورالعمل‌های  سازمان بورس و اوراق بهادار نمی‌باشد.

نکات مهم:

·    مسئولیت صحت و قابلیت اتکای اطلاعات اعلامیة پذیره‌نویسی بر عهدة ناشر است.

·   ناشر، شرکت تأمین سرمایه، حسابرس، ارزش­یابان و مشاوران حقوقی ناشر، مسئول جبران خسارت وارده به سرمایه‌گذارانی هستند که در اثر قصور، تقصیر، تخلف و یا به‌دلیل ارائة اطلاعات ناقص و خلاف واقع در عرضة اولیه که ناشی از فعل یا ترک فعل آن­ها باشد، متضرر گردیده‌اند.

·   اعلامیه مذکور  به‌منزلة تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت‌ها یا طرح‌های مرتبط با اوراق بهادار توسط سازمان نمی‌باشد.

 

هیئت‌مدیرة شرکت

*کلیه صفحات  فرم تکمیلی باید حداقل به امضای دارندگان امضاء مجاز شرکت رسیده و تمام صفحات آن ممهور به مهر شرکت باشد.

 

 

مراحل افزایش سرمایه شرکت سهامی عام غیر بورسی

مطالب مرتبط: شرایط آگهی دعوت در شرکت های سهامی

نویسنده محمدعلی پوریانیک

دیدگاهتان را بنویسید